فرش ابريشم ماشينى

دسته بندی: مقالات
تعداد نظرات : 0

فرش ابریشم ماشینی تبدیل به یکی از پر طرفدارترین گزینه های خرید فرش شده است.این فرش ها از الیاف گیاهی فراوری می شوند و سازگار با محیط زیست و پوست بدن هستند. اما با توجه به چالش هایی که این نوع از فرش در نگهداری دارند ایا منطقی ست که فرش ابریشم ماشینی بخریم ؟

درباره مزایا و معایب فرش ابریشم ماشینی

ما امروزه در جهانى مدرن و صنعتى زندگى ميكنيم که صنعت باعث شده تا کالاهای مورد نیاز و مصرفی،هر روز با سرعت بالا تولید شوند.

اما این صنعتی شدن امور سبب استفاده‌ی بی‌رویه و اشتباه از منابع طبیعی و تخریب محیط زیست شده است.

یعنی صنعتی شدن ، هم سبب افزایش سرعت از بین رفتن محیط زیست و آلودگی بیشتر کر‌ه‌ی زمین و هم سبب بالا رفتن سرعت برآورده شدن نیازها شده ‌است.

در دو راهی تولید سریع،مرغون به صرفه و سود آور در برابر تولید سالم، زمان بر و کمی گرانتر،صنعتکاران کمتر به فکر تولید انبوه یک محصول هستند،که دوست دار محیط‌ زیست باشد. اما فرش بهشتی مثل همیشه به فکر بوده و اقدام به تولید فرش‌ ابریشم ماشینی با استفاده از الیاف ابریشم گیاهی کرده است.

الیاف ابریشم گیاهی و مزیت محیط زیستی آن

استفاده از الیاف گیاهی به جای استفاده از نوع جانوری (پیله‌ی کرم ابریشم) باعث تخریب کمتر محیط زیست می‌شود.

الیاف ابریشم گیاهی، حاصل از فراوری یکی از انواع گیاهان یا پوست مرکبات است.

اما مهم‌ترین نکته در مورد الیاف ابریشم گیاهی در این است که این نوع ابریشم عموماً از گیاه بامبو فرآوری می‌شود.(برای فرش عموما از دو نوع ، ابریشم مودال و ابریشم بامبو استفاده‌ می‌شود.)

گیاه بامبو بر خلاف طول‌ زیادی که دارد جزء رده‌ی علف‌ها محسوب می شود و درخت نیست.سرعت رشد و جایگزين شدن بامبو بسیار مناسب است که این سبب وارد نشدن آسیب به محیط زیست و اکوسیستم زمین می‌شود.

ضمن اینکه تحقیقات نشان می‌دهد که گیاه بامبو تاثیر چندانی بر محیط زیست و تصفیه‌ی هوا ندارد.

فرش ابریشم ماشینی از کلکسیون نارسیس فرش بهشتی

ویژگی‌‌های الیاف ابریشم گیاهی (بامبو و مودال)

همانطور که گفته شد الیاف گیاه بامبو حاصل از فراوری علف بامبو است.بامبو به سرعت در طبیعت جایگزین می‌شود و آسیبی برای طبیعت و اکوسیستم ندارد. نتیجه اینکه الیاف ابریشم گیاهی با محیط زیست سازگار هستند. به چند ویژگی الیاف ابریشم گیاهی در فرش اشاره می کنیم:

مقاومت بالا : در مقایسه با ابریشم پیله ، ابریشم گیاهی هیچ کاستی ندارد و تنها تفاوت این دو نوع ابریشم در فرش این است که ابریشم گیاهی مقاومت بیشتری نسبت به ابریشم پیله دارد. همین مقاومت بیشتر این الیاف سبب شده تا در بافت فرش ماشینی بتوان از الیاف بامبو استفاده کرد.

رنگ مناسب : الیاف ابریشمی حاصل از گیاهان پس از فراوری شدن؛ شیری رنگ است، در این مرحله به خواست و سلیقه‌ی تولید کننده یا سفید‌ می‌شود یا با همان رنگ‌ شیری و به صورت ارگانیک مصرف‌ می‌شود.

 رنگ پذیری : از ویژگی‌های فوق‌العاده دیگر این الیاف می توان به رنگ پذیری فوق‌العاده و شفافیت و درخشش در هر رنگ اشاره کرد. ابریشم گیاهی همانند ابریشم پیله نرم و لطیف و درخشان و گرانبها است.

تصویری نزدیک از فرش ابریشم ماشینی فرش بهشتی

فرش ابریشم ماشینی

فرش ابریشم ماشینی سازگار با محیط زیست، پوست بدن، ضد بو، آنتی باکتریال و ضد حساسیت هستند.

فرش ابریشم ماشینی با دقت و ظرافت بالایی بافته می شود. این فرش ها بسیار ظریف و لطیف و درخشان هستند.طیف رنگ و طرح وسیع فرش ابریشم ماشینی ،ظاهر لوکس و قیمت مناسب تر نسبت به فرش های دست بافت،سبب محبوبیت بیشتر این فرش ها شده است.این گونه فرش ها در دو نوع تمام ابریشم و گل ابریشم تولید می شوند.

فرشهای تمام ابریشم به علت ظرافت این الیاف ضخامت کمتر و حالت پارچه ای دارند.

طرحی از فرش کلکسیون نارسیس فرش بهشتی

فرش های گل ابریشم درصدی از الیاف گیاهی با ترکیبی از الیاف دیگر داشته و ضخامت بیشتری نسبت به فرشهای تمام ابریشم دارند. فرش های گل ابریشم به علت ضخامت بیشتر مقاومت و دوام و طول عمر بیشتری نسبت به فرش های تمام ابرشم دارند. ضمن اینکه نگهداری از فرش تمام ابریشم سخت تر است و نیازمند مراقبت دوچندان می باشد.

اگر قصد خرید فرش ابریشم ماشینی دارید پیشنهاد می کنیم حتما از کلکسیون نارسیس فرش بهشتی دیدن فرمایید.

در واقع فرش ابریشم ماشینی بیشتر مناسب مصارف زینتی یا سالن های کم رفت و امد می باشد اما در ادامه از مزایا و معایب فرش ابریشم ماشینی صحبت می کنیم و همینطور شرایط نگهداری و شست و شوی آن را برای شما به صورت کامل شرح می دهیم تا انتخابی آگاهانه و خریدی لذت بخشی را داشته باشید.

مزایا و معایب فرش ابریشم ماشینی

قبل از هرچی به 2 نکته اشاره کنیم ! فرش ابریشم ماشینی نسبت به فرش های ماشینی غیر ابریشمی قیمت بالاتر و نسبت به فرش های دست بافت قیمت بسیار ارزان تری دارد و همچنین زیبایی فوق العاده در برابر حساسیت های این نوع ابریشم می تواند چالش تصمیم گیری سختی برای خیلی از ما باشد. پس بیایید با بررسی موارد زیر فرش ابریشم ماشینی را تحلیل کنیم:

مزایای فرش ابریشم ماشینی

1) فرش ابریشم ماشینی بسیار ظریف و ریزبافت است.

2) فر‌ش‌ ابریشم ماشینی دقیقا مشابه فر‌ش های ابریشم دست بافت است.

3) رنگها در فرش ابریشم ماشینی به علت رنگ پذیری فوق العاده ی الیاف گیاهی، بسیار شفاف ، درخشان و با کیفیت است.

4) فرش‌ ابریشم ماشینی به علت بافت سبک و ظریف توانایی عبور هوا را داشته و آنتی باکتریال است و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می‌کند.

5) الیاف ابریشم گیاهی خاصیت آنتی استاتیک(ضد الکتریسیته‌ی ساکن) تا دو برابر ییشتر از الیاف پنبه‌ای دارند.

6) فرش ابریشم گیاهی خاصیت ضد بو دارد و تا ۳۰ درصد بیشتر از الیاف پنبه‌ای در برابر گرفتن بوی نامطبوع مقاوم است.

7) ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر این فرش‌ ابریشم ماشینی می توان به‌ قابلیت نگهداری گرما و سرما به صورت طبیعی اشاره کرد که این موضوع به گرم شدن خانه‌ی شما در فصول سرد بسیار کمک می‌کند.

8) فر‌ش ابریشم ماشینی با وجود اینکه بسیار سبک و ظریف است اما لیز نمی‌خورد و جمع نمی‌شود اما بازهم بهتر است برای آسودگی خیال از ترمزهای مخصوص فرش برای این فر‌ش‌ها استفاده کنیم.

9) فرش ابریشم ماشینی در مقایسه با فرش ابریشم دست بافت ، قیمت مناسب تری دارد.

10) فرش ابریشم برای استفاده به عنوان تابلو فرش و فرش زینتی بسیار زیبا و مرقون به صرفه تر از تابلو فرش ابریشم است.

مطالبی مهم در مورد مزایا و معایب فرش تبریشم ماشینی

معایب فرش ابریشم ماشینی

  •  فرش ابریشم ماشینی به علت ضخامت کمی که دارد دوام کمتری نسبت به فرش های ماشینی با الیاف غیر ابریشمی دارد.
  • فرش تمام ابریشم ماشینی به علت ضخامت کم و نفوذ پذیری بالای الیاف این نوع از الیاف به سرعت لک می گیرند.
  • فرش ابریشم ماشینی به علت بافت ظریف در تحمل وزن اجسام سنگین مانند میز، پایه ی مبل و… آسیب پذیر است.
  • شست و شو و نگهداری فرش ابریشم ماشینی بسیار سخت و دشوار است و فقط باید توسط قالیشویی های معتبر انجام شود.
  • فرش ابریشم ماشینی به علت ظرافتی که دارد خیلی مناسب اتاق های پر تردد نیست و آسیب پذیر است.
  • اگر کیفیت ابریشم گیاهی پایین باشد ممکن است درصورت شست وشو دچار کدری و رنگ رفتگی شود.(منظور از شست و شو، توسط قالیشویی های حرفه ای در شست و شوی فرش های ابریشم است.)
  • فرش های ابریشم ماشینی در برابر دما حساس هستند.هم سرما،گرما و رطوبت ،آفتاب مداوم باعث آسیب به این نوع از فرش ها می شود.

روش‌های شست و شو و نگهداری درست از فرش ابریشم ماشینی

همانند ابریشم‌های حیوانی(ابریشم پیله)، ابریشم گیاهی نیز بسیار حساس بوده و نیاز به مراقبت دقیق‌تری دارد.

اگر انتخاب شما فرش‌ ابریشم ماشيني است؛ حتما برای نگهداری از فر‌ش هاى خود به نکات زیر توجه کنید:

1) الیاف بامبو(يا مودال) قابلیت جذب آب بالا،تا سه برابر وزن خود دارند و شست و شوی آنها فقط باید توسط مراکز داری مجوز کسب و کار و به صورت اعلاشویی انجام شود.

2) فرش ابریشمی خود را هر چندوقت یکبار در هوای آزاد تکان دهید.

3) هر ۶ ماه یکبار فرش‌ها را بچرخانید تا فرش شما الگوی ساییدگی یکنواختی داشته باشد.

4) در صورت ریختن مایعات یا آب روی فرش ابریشم ماشینی سریع فرش را با دستمال یا حوله‌ی سفید و بدون طرح خشک کنید.

5) هرگز! اقدام به پاک کردن یا شست و شو  فرش ابریشم ماشینی در منزل نکنید، اما اگر نیاز بود از آب ولرم و یا مواد پاک کننده مخصوص(مخصوص الیاف ابریشم )یا خیلی ملایم و بدون آنزیم استفاده نمایید.

6) ابداً برای پاک کردن لکه از روی فرش از مواد شوینده‌ی غیراستاندارد یا قوی از جمله: وایتکس، لکه‌بر ، جرمگیر، پودرهای آنزیم دار و یا هرگونه مواد شوینده‌ی غلیظ  استفاده نکنید!

7) فر‌ش‌ها را طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید یا حرارت مستقیم قرار ندهید.

تصویری زیبا از فرش ابریشم ماشینی در نور

نام‌‌های تخصصی فرش ابریشم ماشینی

فرش ابریشم ماشینی در بین مردم و در فروشگاه های مختلف با عنوان‌های فرش‌ابریشم گیاهی ، فرش ابریشم بامبو ، ابریشم مصنوعی یا فرش ابریشم مودال نیز شناخته می‌شود.اما هر جا فرش ابریشمی دیدید که با دست بافته نشده است مطمن باشید که ابریشم آن از نوع گیاهی است.

بدیهی ست که هر کالایی با نام ها و کیفیت های متفاوتی در بازار عرضه می شود.مجموعه فرش بهشتی نامی آشنا در حوزه تولید و فروش انواع فرش ماشینی و دستباف

بدیهی است که هر کالایی با نام‌های متفاوت و کیفیت های متفاوت به بازار عرضه می‌شود.ما در مجموعه‌ی فرش بهشتی ضمن تولید ،مشاوره و راهنمایی برای خریدی مطمئن ،کیفیت فرش های خود را نیز گارانتی می‌کنیم.

برای خرید و مشاوره میتوانید مستقیماً به يكى از شعب يا نمايندگى هاى فرش بهشتى مراجعه كنيد.

براى خريد و مشاوره آنلاين از طريق وبسايت فروشگاهی فرش بهشتی يا شماره 02141173 با ما در ارتباط باشيد.

نظرات شما

    02141173

    نیاز به مشاوره دارید؟