نوآوری، حرف اول فرش بهشتی

دسته بندی: اخبار
تعداد نظرات : 2

فرش و قالی ایرانی از دیرباز تاکنون در سراسر جهان طرفدار دارد. از فرش پشمی گرفته تا ابریشم هنرمندان ایرانی که به زیبایی آن را طراحی کرده ومی بافند. از گذشته های دور تاکنون ایران با نام فرش های پرنقش و نگار و رنگین خود در دنیا شناخته می شود و به جرات می توان گفت کمتر کسی در دنیا آوازه فرش ایرانی را نشنیده است.

اخبار نمایشگاه

حتی قدیمی ترین قالی جهان را که در گور یکی از فرمانروایان سکایی (از مردمان کوچ نشین ایرانی تبار) در محدوده کشور روسیه پیدا شده است به ایرانی ها نسبت می دهند.

همین شواهد نشانگر آن است که از دیرباز فرش در چیدمان خانه های ایرانی جایگاه ویژه ای دارد و جزء جدایی ناپذیر دکوراسیون خانه های ایرانی محسوب می شود و تار و پود آن با زندگی ایرانی عجین شده است.همچنین، در طول سالهای متمادی فرش یکی از مهمترین اقلام صادرات غیر نفتی کشور بوده است که با ابعاد و ارزشهای برجسته اقتصادی, فرهنگی و ملی آن, برای صادرات در سطح بین المللی تولید و عرضه می شود. “فرش بهشتی” از جمله برندهای مطرح و پیشرو در این صنعت است که نقش قابل توجهی در صادرات غیر نفتی دارد.

در همین راستا، محمد بهشتی مدیرعامل و بنیانگذار فرش بهشتی برای معرفی گروه تولیدی بازرگانی فرش بهشتی با برند فرش بهشتی خاطرنشان کرد:

گروه تولیدی و بازرگانی بهشتی با برخورداری از یک واحد طراحی فنی و تخصصی و پیشرفته و دو واحد تولیدی فعال (کارخانه تولید انواع فرش ماشینی) تحت مالکیت خود و هفت واحد تولیدی تحت اجاره بلندمدت و نیز ده شعبه فروشگاهی فعال و پنجاه‌وهشت نمایندگی فروش در استان‌ها و شهرستان‌های کشور به طراحی و تولید و فروش انواع فرش ماشینی فعالیت دارد. همچنین این گروه تولیدی با ایجاد کارگاه‌های فرش دست‌بافت در مراکز روستایی کشور در زمینه طراحی و تولید (بافندگی) انواع فرش‌های دست بافت فعال است.

محمد بهشتی با اشاره به اینکه گروه تولیدی و بازرگانی فرش بهشتی با مدیریت نه واحد تولیدی در سراسر کشور سهم بسزایی در تولید انواع فرش ماشینی کشور دارد گفت: فرش بهشتی با برخورداری از کارگاه‌های فعال قالی‌بافی به عنوان تولیدکننده انواع فرش‌های دست‌بافت نیز فعالیت دارد ودر مجموع فرش بهشتی به عنوان تولیدکننده انواع فرش‌های منحصر به فرد ماشینی و دست بافت از ظرفیت تولید مناسبی برخوردار است.

نقش های زیبای فرش بهشتی

طرح و نقش فرش بهشتی

وی با بیان اینکه فرش بهشتی بیش از سی‌درصد محصولات تولیدی (فرش‌های ماشینی و دست‌باف) خود را به سایر کشورها صادر می‌کند افزود: فرش بهشتی با توجه به استراتژی‌های توسعه محور خود، از تکنولوژی به روز دنیا در واحدهای تولیدی خود استفاده می کند و در تولید فرش ماشینی همگام با پیشرفت و نوآوری جهانی در این رشته فعالیت دارد و با ایجاد واحد تحقیق و توسعه سعی دارد تا با توجه به سلایق آحاد مردم کشور و سراسر جهان فرش‌های متنوع با طراحی‌های بسیار خاص و ویژه و جدید و با کیفیت عالی و سلامت محور و با دوام تولید و به مشتریان خود عرضه کند.

مدیرعامل گروه تولیدی و بازرگانی فرش بهشتی ادامه داد: فرش بهشتی همواره درصدد است که در تولید فرش‌های ماشینی دارای نوآوری باشد و فرش‌های خود را در نمایشگاه های بین‌المللی رونمایی کند. بهشتی در رابطه با مواد اولیه گفت:

در این فرش‌ها از مواد اولیه عالی و درجه یک متناسب با استانداردهای جهانی و تراکم و تعداد شانه تناسب‌سازی شده جهت بهبود کیفیت و الیاف اکرلیک تست شده استفاده شده است که از دوام بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی، ماندگاری بسیار بالا دوام در برابر نور و نور خورشید، مقاومت در برابر حرارت برخوردار است. این فرش‌ها شبیه فرش‌های دست‌باف می‌باشند و نسبت به همه فرش‌های ماشینی موجود در بازار از عمر بیشتری برخوردار می‌باشند و نیز زیبایی بسیار خاصی دارند، پس از تولید چندین بار شست‌وشو شده و پرداخت می‌گردند و با ظرافت‌کاری‌های خاص توسط دست جلوه بسیار زیایی دارند.

به گفته وی، فرش بهشتی مشتری‌محوری را به عنوان مهم‌ترین خط مشی توسعه‌ای خود برگزیده است و بدین‌ منظور دارای اداره امور مشتریان و واحد بررسی مشتری CRM است و سعی دارد تا با حفظ ارتباط دوسویه با مشتریان خود در حفظ رضایت مشتریان و بهبود روابط با مشتری موفق باشد.

فرش بهشتی در میان مشخصات دقیق محصولات و صداقت محوری، مشاوره تخصصی و فنی لازم را نیز به مشتریان خود برای خرید بهتر و درست‌تر و مناسب ارائه می‌کند.

محمد بهشتی در ادامه با اشاره به اشتغالزایی این مجموعه گفت: در سال ۱۴۰۰ یکصد نفر را در بخش تولید (واحدهای تولیدی، کارخانجات) یکصد و شصت نفر را در بخش کارگاه‌های بافندگی فرش دست‌باف و شصت نفر را در بخش فروشگاهی و اداری خود جذب کرده است و در مجموع گروه تولیدی، بازرگانی فرش بهشتی یکهزار نفر را در پروسه‌های تولیدی کارخانجات تحت مالکیت و قراردادی خود و نیز سیصد و بیست نفر را در امور اداری و فروشگاهی شعبات خود و دویست و بیست نفر را در نمایندگی‌های فروش خود در سراسر کشور تحت حمایت و اشتغال دارد. با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در تولید و ایجاد فروشگاه‌ها و شعبات و نمایندگی‌های فروش جدید برای سیصد نفر اشتغالزایی جدید خواهد شد.

نمایندگی فرش بهشتی

صادرات فرش بهشتی

بهشتی افزود: صنعت فرش نیاز بسیار مبرم و ضروری به حمایت دارد وباید توجه جدی به این صنعت به عنوان جایگزین مهمی برای صادرات نفتی شود. حمایت از صنعت فرش کشور باعث ارزآوری بسیار مناسبی برای کشور می‌شود. اصلاح قوانین گمرکی، اصلاح قوانین صدور مجوزات، حمایت‌های نوآورانه و دانشی، اصلاح قوانین مالیاتی، توجه به تسهیل و رفع موانع تولید، تخصیص اعتبار و منابع ریالی و ارزی برای واحدهای تولیدی فرش و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و مناسب به آحاد مردم برای خرید فرش می‌تواند موجب کاهش مشکلات فعالان این صنعت شده و موجبات رشد صنعت فرش شود.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینان علاقه‌مند به این صنعت برای ورود به این صنعت باید شناخت کاملی از روند و پروسه‌ها و فرآیندهای تولید فرش داشته باشند و در این حرفه و صنعت دارای تجربه و تخصص باشند و از بازار فرش کشور و بازارهای جهانی و علائق و سلیقه‌های مشتریان و رقبا اطلاع مناسب و لازم را داشته و از سرمایه مناسبی نیز برخوردار باشند، ریسک در این صنعت بسیار بالاست زیرا سیاست‌های اقتصادی دولت، تحریم‌ها تصمیم‌های کلان واحدهای بازرگانی کشور، نگاه‌های سلیقه‌ای مسوولان و مدیران کشور در نوسانات بازار فرش و نیز صادرات این محصول تاثیرگذار است و کارآفرینان باید به درستی ریسک را شناسایی و مدیریت کنند.

مدیرعامل گروه تولیدی و بازرگانی فرش بهشتی در پایان نمایشگاه های بین‌المللی را یک پایگاه بزرگ جهت تبادل اطلاعات و حرکت به سوی یک اقتصاد باز و روبه‌رشد و جهش صادراتی و همچنین توسعه فروش داخلی دانست و گفت:

نمایشگاه در نگاه مدبرانه به خواسته‌ها و علائق مشتریان و رصد کردن مداوم سلایق آنها ارزیابی کارشناسانه بازارهای مختلف و دستیابی به دانش و تکنولوژی روز دنیا و پدیده‌های نوین علم و صنعت و اشتغال فناوری و تجارت موثر است. این نمایشگاه ها فضائی مناسب است برای به نمایش گذاردن توانمندی‌ها و قابلیت‌های فنی و آخرین دستاوردهای واحدهای تولیدی فرش و نوعی ارتباط زنده و موثر با مصرف کنندگان و مشتری و فعالان مختلف صنعت فرش است. نمایشگاه فرصتی است که تولیدکنندگان صنعت فرش پی به نقاط ضعف و قوت خود ببرند.

به گفته بهشتی، برگزاری این نمایشگاه ها برای افزایش تجارب، پیشرفت‌ فنی، گسترش بازار داخلی و خارجی، افزایش درآمدهای فروش ریالی و ارزی، نمایش و معرفی محصولات جدید، توسعه بازار، اخذ سفارش و نمایندگی، فروش فرش، تغییر باورها و بازاریابی و شناسایی بازارهای هدف صنعت فرش نقش کلیدی دارد و در اقتصاد شرکت‌های تولیدی فرش بسیار موثر است.

نظرات شما

  • سید رامین حبیبی 1400.08.18

    با سلام ما دوتا فرش از شما خریداری کردیم شیس متری و نه متری طرح اولیا زمینه دو تا فرش رنگش متفارته شیش متریش نازکه نه متریش ضخیمه هر چی پیگیری کردیم به نتیجه ای نرسید کارشناستون اومد دید قبول نکرد که دو تا فرش با هم تفاوت داره ولی هر میاد خونمون تا نگاه فرشا میکنه با تعجب میگه مطمئنید ای دو تا فرش یه طرح و یه شکله؟ من به شخصه برای برند بهشتی متاسفم که حتی برای تبلیغ برند خودشم ارزش قائل نیست که رضایت مشتریشو جلب کنه

    پاسخ دهید
    • replay
      Parisaabolhasani 1400.08.23

      مشتری عزیز برای پیگیری موردی که فرمودید می توانید با شماره ۰۲۱۴۱۱۷۳، داخلی‌های 406-407-207 تماس بگیرید.

      پاسخ دهید
02141173

نیاز به مشاوره دارید؟