فرش را چگونه پهن کنیم؟

دسته بندی: مقالات
تعداد نظرات : 0

فرش‌ها باعث روح بخشیدن و ایجاد گرما به هر فضایی می‌شوند. اگر فرش متناسب با منزلتان را انتخاب کنید، قطعا دکوراسیونی زیبا و چشم نواز خواهید داشت. انتخاب فرش مناسب فقط مربوط به طرح، رنگ و ابعاد آن نمی‌شود بلکه نحوه انداختن فرش در خانه هم نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون دارد.

فرش را چگونه پهن کنیم؟

استفاده از فرش در دکوراسیون داخلی ایرانی از دیرباز تا به امروز وجود داشته است. این روز‌ها با وجود سرامیک، پارکت و دیگر کفپوش‌ها، هنوز هم فرش ایرانی جایگاه خاص خودش را در خانه‌ها دارد. در این مقاله می‌خواهیم 10 نکته ساده درباره نحوه انداختن فرش را برایتان شرح دهیم. با رعایت این نکات می‌توانید بین چیدمان مبل و فرش، تناسب ایجاد کنید.

1. هیچ پایه‌ای روی فرش نباشد

اگر شما هم تمایل به استفاده از قالیچه‌های کوچک با طرح‌های برجسته دارید، مبلمانتان را طوری بچینید که هیچ کدام از پایه‌ها روی قالیچه یا فرش کوچتان قرار نگیرد، این کار باعث بیشتر دیده شدن قالیچه می‌شود.

2. پایه‌های جلویی مبل روی فرش و پایه‌های عقبی روی زمین باشد

نیازی نیست که حتما فضای بزرگی در اختیار داشته باشید، تنها کافیست به اندازه فرش و نحوه انداختن آن توجه کنید چرا که اگر با فضای شما متناسب نباشد، مبلمانتان بیش از حد معمول از هم فاصله می‌گیرند.

فرش را چگونه پهن کنیم؟

3. تعدادی از پایه‌ها را روی فرش قرار دهید

این مدل با توجه به مدل مبل است یعنی اگر کاناپه دارید، بهتر است فقط پایه‌های جلویی آن روی فرش قرار گیرد. در بعضی مواقع بهتر است هر چهارپایه صندلی‌ها و راحتی کاملا روی فرش باشد. این قانون بیشتر برای زمانی کاربرد دارد که مبلمانتان یک دست و یک رنگ نیست و یک یا دو صندلی با بقیه متفاوت است.به کمک این نوع چیدمان می‌توانید فضای خانه را بزرگ یا کوچک کنید و هر زمانی که می‌خواهید تغییر دکوراسیون دهید.

4. قانون 45 سانت فاصله فرش با دیوار

دقت کنید فرشی را که می‌خواهید پهن کنید حداقل 45 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد، اما اگر فضا به اندازه کافی بزرگ نیست، فرش را جوری پهن کنید که 20 تا 25 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد. این طرح در خانه‌های کوچک بیشتر جلوه می‌کند.

5. به هیچ عنوان کل خانه را با فرش پر نکنید

در بیشتر خانه‌های امروزی از کف‌پوش‌ها و سرامیک‌ها برای بخش‌های مختلف خانه استفاده می‌شود؛ بنابراین برای ایجاد فضایی مدرن، نحوه انداختن فرش روی سرامیک باید به گونه‌ای باشد که بین دیوار و فرش فاصله وجود داشته باشد. در واقع فرش باید نسبت به متراژ خانه‌تان کوچک تر باشد تا کفپوش هم بیشتر خودنمایی کند.

6. پرکردن راهروی خانه با فرش

می‌توانید در راهرو‌ها از فرش‌های کناری استفاده کنید. انداختن فرش در راهرو علاوه بر زیباتر شدن فضا باعث ایجاد امنیت راه رفتن و راحتی بیشتر نیز می‌شود.

نحوه انداختن فرش در راهروها

7.ترکیب کردن فرش‌های کوچک

بعضی از افراد تمایل دارند که به جای خرید یک فرش بزرگ از چندین قالیچه کوچک در کنار هم استفاده کنند. اگر به این صورت فرش‌های کوچک در کنار هم پهن کنید، طبیعتا سرامیک و یا پارکت نیز بیشتر دیده می‌شود و زیبایی بیشتری به فضا می‌بخشد.

 

8. فرش زیر میز ناهار خوری

بسیاری از افراد تمایل دارند در زیر میز ناهار خوری فرش پهن کنند. نحوه انداختن فرش در زیر میز ناهار خوری باید به گونه‌ای باشد که فرش از هر طرف میز 60 سانتی متر بیرون آمده باشد، به طوری‌که پایه‌های صندلی کاملا روی فرش قرار گیرد و از تکان خوردن صندلی‌ها و یا روی زمین ماندن پای افراد جلوگیری گردد.

نحوه پهن کردن فرش زیر میز ناهار خوری

9. نحوه انداختن فرش در اتاق خواب

فرش اتاق خواب را باید طوری پهن کنید که از هر طرف 30 تا 45 سانتی‌متر بزرگتر از اندازه تخت باشد. البته این اندازه نسبت به اندازه اتاق و تخت می‌تواند بزرگ‌تر هم باشد. اما کمتر از آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا سبب می‌شود که تمام فرش کاملا زیر تخت رفته و دیده نشود.

اینها یک سری نکات کلی و اصولی است که می‌توانید برای پهن کردن فرش از آنها استفاده کنید اما در مجموع همه چیز بستگی به سلیقه و نظر خودتان دارد، همچنین می‌توانید برای گرفتن مشاوره تخصصی‌تر در خصوص نحوه پهن کردن فرش، اندازه مناسب فرش و …. با کارشناسان مجموعه فرش بهشتی تماس بگیرید. هدف ما رضایت شما و ارائه بهترین ایده‌ها برای دکوراسیونتان است.

 نحوه انداختن فرش

برای دیدن انواع فرش‌های ماشینی اینجا کلیک کنید. همچنین برای خرید اقساطی فرش می‌توانید به صفحه خرید اقساطی فرش مراجعه و ثبت نام کنید.

 

نظرات شما

    02141173

    نیاز به مشاوره دارید؟