راهنمای کامل خرید فرش جهیزیه عروس

دسته بندی: مقالات
تعداد نظرات : 0

معمولا تمامی خانواده‌ها برای خرید فرش جهیزیه وسواس زیادی به خرج می‌دهند تا در نهایت خاص‌ترین طرح و نقش را انتخاب نمایند. اما در واقع باید با توجه به سبک و رنگ دکوراسیون، فرش مورد نظر منزل تازه عروس انتخاب شود.

خرید فرش جهیزیه یکی از شیرین ترین و به یادماندنی ترین مراحل زندگی نو عروس و دامادها است. شوق شروع یک زندگی عاشقانه در خانه ای که تمام جزئیاتش به انتخاب و سلیقه شماست این فرایند را دل‌انگیزتر می کند. فرش یکی از عناصر و اقلام مورد نیاز هر خانه ای است و جز کالاهای مهم و پر اهمیت جهیزیه قرار دارد. خرید فرش جهیزیه نو عروس در کنار جذابیت هایی که دارد، چالش‌ و سختی‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت.

به طور مثال برخی از زوجین بعد از گذشت مدتی متوجه می‌شوند که فرش‌ها اصلا باب سلیقه‌شان نیست و یا در اثر استفاده می‌فهمند که فرش رنگ مناسبی ندارد و یا اگرچه رنگ زیبایی دارد اما نگهداری از آن رنگ فرش دشوار است. حتی برخی از زوج‌ها که بر اساس مد روز خرید می‌کنند، پس از چندسال از فرش‌ جهیزیه خود متنفر می‌شوند. از جهت دیگر انتخاب بین گزینه‌های متنوع موجود در بازار که جنس، کیفیت و صد البته قیمت متفاوتی دارند، تصمیم گیری‌ را برای زوج‌ها سخت می‌کند. برای مثال انتخاب بین خرید فرش دستبافت برای جهیزیه یا فرش ماشینی تفاوتی چند ده میلیونی و گزاف خواهد داشت و حتی انتخاب بین دو فرش ماشینی متفاوت، می تواند هزینه‌ یکسان اما کیفیت‌ متفاوتی داشته باشد.

2 مدل طرح فرش بهشتی از کلکسیون نارسیس

چگونه بهترین فرش جهیزیه را انتخاب کنیم؟ چه فرشی را برای جهیزیه انتخاب کنیم تا با گذر زمان پشیمان نشویم؟ فرش ماشینی برای جهیزیه بهتر است یا فرش دستبافت؟کدام طرح، نقش و رنگ‌‌های‌ فرش با گذر زمان دل را نمی‌زنند؟

در این مقاله ما راهنمایی کامل خرید فرش جهیزیه را به نو عروس و داماد ها و پدر و مادرهای عزیز ارائه می کنیم.

این راهنما ویژه خرید فرش جهیزیه است. در صورتی که قصد خرید جهیزیه ندارید، توصیه ما به شما مطالعه مطلب ” راهنمای صفر تا 100 خرید فرش” است.

از کدام فروشگاه یا برند، فرش جهیزیه بخریم؟

تعداد فروشگاه ها و برندهای تولیدکننده فرش ماشینی و دستبافت فراوان است. ما در مقاله “بهترین برند فرش ماشینی” معتبرترین برندها و فروشگاه های فرش و خدمات آنها را بررسی کرده ایم و شما می توانید با مراجعه به مطلب، از جنس، کیفیت، شرایط فروش و خدمات هر فروشگاه یا برند تولید کننده مطلع شوید و مستقیماً به سمت مناسب ترین و نزدیکترین فروشگاه برای خرید فرش بروید.

خرید مستقیم از تولیدکنندگان فرش همواره مرقون به صرفه تر از مراجعه به هایپرمارکت ها و فروشگاه های دیگر است.

یکی از طرح های فرش جهیزیه در دکوراسیون خانه

چند تخته فرش برای جهیزیه نیاز داریم؟

خرید فرش جهزیه برعکس خریدهای دیگر یک خرید کلی است و بهتر است قبل از شروع خرید یک لیست از اقلامی که برای هر بخش خانه مورد نیاز است تهیه کنید و تعداد فضاهایی را که نیازمند فرش هستند را بررسی کنید.

خرید پادری را فراموش نکنید. استفاده از پادری های آبگیر برای جلوی درب حمام، دستشویی و سینک آشپزخانه، با جذب آب از مرطوب شدن و پوسیدگی فرش های بزرگتر شما جلوگیری می کنند.

یکی از طرح های فرش بهشتی برای جهیزیه عروس

 

فرش جهیزیه را با چه متراژی بخریم؟

بعد از انتخاب فروشگاه معتبر و دانستن تعداد فرش هایی که قصد تهیه کردن آنها را داریم، باید مشخص کنیم که چه متراژ فرشی نیاز داریم. اگر متراژ سالن نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و یا سالن پذیرایی را دارید، دیگر نگرانی وجود ندارد و به سادگی می توانید با در نظر گرفتن طول و عرض سالن یا اتاق خود، متراژ فرش مناسب جهیزیه خود را انتخاب کنید.

ابعاد طول و عرض استاندارد فرش های موجود در بازار عبارتند از:

  • قالیچه یک و نیم متری: 1.5 * 1
  • قالیچه دو متری: 1.80 * 1.20
  • قالیچه کناره دو متری: 2*1
  • قالیچه کناره سه متری: 3 * 1
  • قالیچه کناره چهار متری: 4 * 1
  • فرش چهار متری: 2.25 * 1.5
  • فرش شش متری: 2 * 3
  • فرش نه متری: 3.5 * 2.5
  • فرش دوازده متری : 3 * 4

با توجه به اصول معماری و برای زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون، فرش نباید بزرگتر یا خیلی کوچکتر از فضا باشد. فرش اتاق پذیرایی، نشیمن و اتاق غذاخوری باید علاوه بر سایز مناسب نسبت به فضا و مبلمان، حداقل 30 الی 50 سانتی متر و حداکثر 150 سانتی متر از دیوارها فاصله داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر منزل شما استیجاری است، متراژ فرش را طوری انتخاب کنید تا در صورت نقل مکان نیز بتوانید از فرش های خود استفاده کنید.

چنانچه فرشی با ابعاد بزرگتر از 12 متر احتیاج داشته باشید، می توانید با تماس با مشاورین فرش بهشتی، فرش مورد نظر خورد را در ابعاد دلخواهتان سفارش و خریداری کنید. تلفن تماس: 02141173 داخلی 409

2 مدل فرش بهشتی از کلکسیون تبریز

فرش جهیزیه دستبافت یا ماشینی؟

اولین دو راهی انتخاب فرش جهیزیه، انتخاب بین فرش دستبافت و ماشینی است. فرش ماشینی طول عمر بالا، کیفیت بالا و ارزش بالایی دارد. اگر بودجه شما مساعد خرید فرش دستبافت است می توانید با انتخاب یک فرش با ارزش، سرمایه گذاری کنید.

در مقاله “مزایا و معایب فرش دستبافت” برای شما تمامی مزایا و معایب فرش دستبافت را بررسی کرده ایم، که با مطالعه آن می توانید تصمیم نهایی خود را بگیرید.

توصیه ما به زوج های شاغل که شرایط و وقت کافی برای رسیدگی به فرش های دستبافت ندارند و یا از حیوانات خانگی نگه داری می کنند، استفاده از فرش های ماشینی است. فرش ماشینی قیمت بسیار مقرون به صرفه تری دارد. شست و شو  و رسیدگی به فرش های ماشینی بسیار ساده تر از فرش های دستبافت است. فرش های ماشینی تنوع بسیار زیادی در سبک، طرح و رنگ دارند.

اگر قصد خرید فرش دستبافت دارید، توصیه ما به شما خرید از یک برند معتبر و یا کمک گرفتن از متخصص فرش است.

یکی از مدلهای فرش بهشتی زیر میز ناهارخوری

 

بهترین برند فرش ماشینی جهیزیه کدام است؟

تنوع برندهای فرش ماشینی و محصولاتی که ارائه می کنند، آنقدر زیاد است که تصمیم گیری را بسیار دشوار می کند. توصیه ما به شما خرید از یک برند تولید کننده و خوش نام است. اما فقط نام کافی نیست، یک برند تولیدکننده فرش با کیفیت باید بتواند، شرایط خرید راحتی را برای مخاطب خود فراهم کند و خدمات پس از فروش و گارانتی کیفیت برای محصول خود ارائه کند.

شرکت فرش بهشتی، نقش اول کیفیت فرش ایرانی، تمام محصولات خود را تا 5 سال گارانتی تضمین می کند.

راهنمایی خرید فرش جهیزیه در چیدمان خانه

بهترین فرش ماشینی برای جهیزیه نو عروس کدام است؟

بهترین فرش ماشینی جهیزیه با کیفیت ترین آن است. جنس و تراکم فرش ماشینی، تعیین کننده کیفیت فرش هستند. بهترین فرش ماشینی برای جهیزیه، فرشی است که از مرغوب ترین الیاف فرش ماشینی یعنی اکریلیک، ابریشم گیاهی و یا ترکیبی از این دو الیاف یعنی اکریلیک- ابریشم گیاهی، تهیه شده باشد. البته علاوه بر الیاف، چگونگی طی شده مراحل تولید فرش ماشینی نیز بسیار حائز اهمیت است.

توصیه ما به شما خرید فرش ماشینی از جنس اکریلیک، اکریلیک – ابریشم ماشینی و یا فرش ماشینی تمام ابریشم با تراکم بالا است.

اگر فرش ماشینی شما جنس مرغوب، تراکم پایین و کیفیت کمی داشته باشد، بعد از مدتی استفاده دچار رنگ پریدگی، افت ضخامت و حتی پارگی می شود.

 

2 طرح پرطرفدار فرش بهشتی از کلکسیون لاریسا

برای جهیزیه فرش چند شانه بخریم؟

بهتر است فرش هر بخش از منزل را باید با توجه به ویژگی های آن فضا تهیه کنید. در ادامه راهنمایی، اطلاعات مختصری از شانه و تراکم نیاز برای هر بخش منزل ارائه می کنیم.

  • فرش جهیزیه مناسب برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن محل عبور و مرور است و پاخور زیادی دارد. توصیه ما به شما خرید فرش بالای 1200 شانه برای جهیزیه است.

  • فرش جهیزیه مناسب اتاق خواب

اتاق خواب روزی چند ساعت بیشتر مورد استفاده قرار نمی گیرد، از این رو می توانید از فرش هایی با تراکم کمتر یعنی 500 یا 700 شانه برای اتاق خواب خود استفاده کنید. در صورت انتخاب فرش با تراکم کمتر برای اتاق خواب در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهید کرد.

  • فرش جهیزیه مناسب آشپزخانه

فرش آشپزخانه بیشتر مستعد کثیف شدن است و پاخور بالایی دارد. توصیه ما به شما استفاده از فرش هایی برای تراکم متوسط تا بالا است تا ضمن سهولت در شست و شو، مقاومت کافی نیز در برابر شست و شو داشته باشد. فرش هایی با تراکم 700، 1000 و 1200 در آشپزخانه بیشتر استفاده می شود.

  • فرش جهیزیه مناسب سالن پذیرایی

سالن پذیرایی خانه، ویژه پذیرایی کردن از میهمانان است. معمولا در سالن پذیرایی از فرش هایی ارزنده تر و مجلل تر استفاده می شود. توصیه ما به شما استفاده از فرش های 1200، 1500، 1600 و حتی فرش های ابریشمی در سالن های پذیرایی است.

برای سالن پذیرایی نیز به دلیل نمای زیادی که دارد، بهتر است از فرش 1200 شانه استفاده شود، زیرا هرچه تراکم فرش بالاتر باشد، علاوه بر کیفیت بالاتر، زیبایی و جلوه ظاهری آن نیز بیشتر نمایان می شود.

یکی از محبوب ترین طرح فرش بهشتی برای خرید فرش جهیزیه

 

  • فرش جهیزیه مناسب اتاق غذا خوری

فرش سالن یا بخش غذا خوری زیر میز غذا خوری قرار می گیرد، مستعد کثیف شدن است و باید توان تحمل وزن سرویس غذا خوری را داشته باشد.

کدام فرش مناسب استفاده در زیر میزغذاخوری است؟ پاسخ را در مقاله ” اصول ست کردن فرش زیر میز ناهارخوری” مطالعه کنید.

  • فرش جهیزیه مناسب راهرو و ورودی

فرش هایی با تراکم متوسط تا بالا برای راهروها و ورودی ها مناسب هستند. پیشنهاد ما به شما فرش های 500 و 700 شانه هستند.

برای سیسمونی و یا اتفاق کودک چه فرشی بخریم؟ پاسخ را در مقاله “راهنمای خرید فرش اتاق کودک” مطالعه کنید.

همانطور که گفتیم اندازه‌گیری دقیق محلی که قرار است فرشتان را پهن کنید از نکات مهمی است که به هنگام خرید فرش جهیزه تازه عروس باید به آن توجه کنید. بهتر است با توجه متراژ مکان مورد نظر، فرشی را انتخاب کنید که کل آن قسمت را پر نکند، زیرا جلوه جالبی ندارد و خانه را کوچک نشان می‌دهد.

برعکس این قضیه نیز این است که در یک سالن بزرگ فرشی بسیار کوچک بیندازید، به عنوان مثال در یک سالن 50 متری از فرشی 6 متری استفاده کنید، نه تنها به چشم نمی‌آید بلکه ظاهری بسیار بد به فضایتان می‌دهد.

پس قبل از خرید فرش جهیزیه اندازه گیری دقیق انجام دهید که به هیچ عنوان با مشکلاتی از این قبیل مواجه نشوید. در نهایت اینکه برای جهیزیه عروس حتما فرش ایرانی بخرید. تمامی فرش‌های ماشینی فرش بهشتی را با گارانتی 60 ماهه می‌توانید به راحتی به صورت حضوری و یا آنلاین خریداری نمایید.

فروشگاه آنلاین فرش بهشتی

فرش جهیزیه را در چه سبکی بخریم؟

تحقیق در خصوص سبک های متفاوت چیدمان خانه به شما کمک می کند تا سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا بتوانید با توجه به سلیقه خود چند سبک متفاوت و دلخواه خود را با یکدیگر تلفیق کنید. قبل از خرید فرش، توصیه ما به شما بررسی سبک های متفاوت فرش است. توصیه ما به شما خرید فرش مطابق سبک مورد علاقه خودتان است،نه سبکی که مد یا متداول شده است. اگر تصمیم نهایی خود را برای سبک فرش جهیزیه مطابق مد روز بگیرید ممکن است خیلی زود پشیمان شوید.

انواع سبک فرش را در وبسایت فروشگاهی فرش بهشتی مشاهده کنید و خرید کنید.در سبک مدرن، وینتیج، کلاسیک و نئوکلاسیک فرش ها مدلهای متنوعی دارند که دست شما را در خرید باز می گذارد.

معمولا بیشتر تازه عروس‌ها برای اینکه سبک دکوراسیون مدرن تری داشته باشند، از فرش‌هایی با طرح و سبک مدرن استفاده می‌کنند که این روز‌ها بسیار ترند شده است.

فرش با رنگ زمینه زرد از کلکسیون های فرش بهشتی

 

فرش جهیزیه را چه رنگی بگیریم؟

در خصوص انتخاب رنگ فرش جهیزیه بهتر است افراطی یا بر اساس مد روز تصمیم نگیرید. فرش جهیزیه با رنگ روشن خیلی سریع کدر و کثیف می شود. فرش جهیزیه با رنگ تیره هم فضا را دلگیر و تاریک می کند و خیلی زود دل را می زند.

برای انتخاب دقیق و اصولی رنگ و نقش فرش بر اساس مبلمان خود، توصیه می شود مقاله “راحت ترین روش ست کردن مبل با فرش” را مطالعه کنید.

اگر فرش جهیزیه خود را تهیه کرده اید اما هنوز مدت زیادی تا چیدن جهیزیه باقی مانده است، با مطالعه ” اصول انبار کردن فرش ماشینی یا دستباف” فرش های خود را سالم نگه دارید.

بهترین رنگ فرش برای جهیزیه عروس، رنگ کرم و نقره‌ای است. در کنار این رنگ‌ها رنگ‌های طلایی و گلبهی نیز از رنگ‌های جذابی هستند که در دکوراسیون و فرش خانه عروس بهتر است که استفاده شوند. باید این نکته را هم در نظر بگیرید که تمامی این موارد سلیقه ایست و به نظر اشخاص مربوط است. چه بسا هستند کسانی که اتفاقا از رنگ‌های گرم و تیره‌تر استفاده می‌کنند و در نهایت چیدمان و دکوراسیون خانه قشنگ می شود.

2 مدل از فرش های محبوب فرش بهشتی از کلکسیون نارسیس که به عنوان فرش جهیزیه مناسب است.

در وبسایت های خارجی فرشی به عنوان فرش جهیزیه پیدا نمی کنید ولی شاید در این وبسایت مدلهایی به چشمتان بخورد.

نظرات شما

    02141173

    نیاز به مشاوره دارید؟