معرفی رنگ سال 2022

دسته بندی: مقالات
تعداد نظرات : 0

همان طور که ‌می‌دانید از سال 2000 به بعد هرسال رنگی به عنوان رنگ سال از سوی موسسه پنتون معرفی می‌شود. باید بدانید که روند انتخاب رنگ سال کاملا پیچیده‌ است و بر اساس اتفاقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انجام می‌گیرد.

رنگ سال 2022

امسال رنگ بنفش مایل به آبی به عنوان رنگ سال انتخاب شد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به تاثیر و نقش این رنگ در دکوراسیون اشاره کنیم.

در گذشته رنگ بنفش کاملا انحصاری و در دست اشراف و پادشاهان بود، چرا که تهیه این رنگ بسیار سخت بود و مردم عادی قدرت خرید پارچه‌های بنفش با قیمت‌های گزاف را نداشتند. به همین دلیل فقط لباس‌های سلطنتی و تاجران ثروتمند به این رنگ بود. اما در دنیای امروز رنگ بنفش دیگر به معنای سابق نیست و همه مردم به راحتی از آن استفاده می‌کنند.

رنگ بنفش نیز مانند دیگر رنگ‌ها توناژهای متفاوتی دارد که هرکدام از آنها معنا و دنیای خاص خودشان را دارد. دو تا از معروف‌ترین توناژهای رنگ بنفش، یکی همین رنگ سال 2020 یعنی ویولت یا همان بنفش مایل به آبی است و دیگری بنفش ارغوانی و به قرمز نزدیک است.

پنتون-ویولت-رنگ سال

بنفش رنگی است که در نحوه درک احساسات و عواطف بسیار تاثیر گذار است. این رنگ نمادی از احساسات رازآلود، سلطنت، زنانگی و حتی در مواردی عزاداری توصیف شده است.

اثرات مثبت رنگ بنفش

رنگ بنفش می‌تواند اثرات روان شناختی مثبتی چون آرامش بخشی و هیجان داشته باشد. طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که بیشتر از بقیه از رنگ بنفش در دکوراسیون و یا پوشش خود استفاده می‌کنند به هنر و خلاقیت عشق بیشتری نشان داده‌اند.

اثرات منفی رنگ بنفش

بنفش به دلیل اینکه مرزی بین قرمز و آبی است نماد سلطنت و پادشاهی است که تداعی کننده غرور، خیره سری و استکبار است.

رنگ بنفش در فرهنگ‌های مختلف

رنگ بنفش در فرهنگ‌های مختلف

تایلند

جالب است بدانید که استفاده از رنگ بنفش در تایلند برای زنان بیوه در هنگام عزاداری رایج است.

رم باستان

در رم باستان تنها افراد نخبه و قشر بالای جامعه از رنگ بنفش در پوشش و ظاهر خود استفاده می‌کردند چرا که در آن دوره نمادی از عظمت و شکوه بوده است.

آمریکا

در سال 1782 جایزه قلب بنفش به سربازان به دلیل شجاعت و تلاش‌های بی‌وقفه آنها اهدا می‌شد و یکی از نشانه‌های افتخار بود.

همچنین در مراسم تحلیف جو بایدن، رییس جمهور وقت آمریکا، بانوانی که در مجلس حضور داشتند لباس بنفش که نمادی از قدرت و اقتدار و وفاداری است به تن داشتند.

برای خواندن مقاله جدید‌‌ترین طرح‌های فرش ماشینی سال 1400 به این لینک بروید.

تاثیر رنگ بنفش در دکوراسیون

رنگ بنفش در دکوراسیون در سال‌های اخیر به یکی از ترندهای روز دنیا تبدیل شده است. رنگ بنفش مایل به آبی وفاداری و ثبات آبی را با هیجان قرمز ترکیب می‌کند و حس و حالی بی‌نظیر را در دکوراسیون به وجود می‌آورد.

رنگ بنفش انتخابی امسال نماد تغییر و طراوت و زندگی است به همین دلیل دگرگونی جالبی را می‌توانید در منزل خود با استفاده از توناژهای این رنگ استفاده کنید. برای به کارگیری رنگ بنفش مایل به آبی در دکوراسیون خود می‌توانید با تغییر چند کوسن به این رنگ یا تغییر رنگ سقف و یا دیوار‌ها اقدام کنید.

تاثیر رنگ بنفش در دکوراسیون

این نکته را در نظر بگیرید که رنگ‌های مکمل مورد استفاده در کنار این بنفش بهتر است به نوعی یادآور بازگشت به طبیعت و محیط زیست باشد. رنگ‌های صورتی و آبی، زیتونی کمرنگ و سفید رنگ‌هایی هستند که هم در طبیعت به وفور وجود دارند و هم در کنار این رنگ زیبایی خاصی به دکوراسیونتان می‌دهند.

با استفاده از رنگ سال 2022 در دکوراسیون خانه آرامش و نو شدن را به خانواده هدیه کنید. همچنین می‌توانید برای تکمیل چیدمان و زیباتر شدن آن از برخی از فرش‌های فرش بهشتی که توناژی نزدیک به این بنفش را دارند استفاده کنید.

فرش بهشتی متناسب با رنگ سال 2022

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه فرش بهشتی تماس بگیرید و یا برای دیدن انواع فرش‌های ماشینی بهشتی بر روی فروشگاه آنلاین کلیک کنید.

نظرات شما

    02141173

    نیاز به مشاوره دارید؟