یک فرش ماشینی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

دسته بندی: مقالات
تعداد نظرات : 0

همان‌طور که می‌دانید فرش یکی از اجزای مهم دکوراسیون است که نقشی تکمیل کننده دارد؛ بنابراین در انتخاب یک فرش خوب و با‌کیفیت باید دقت لازم را به عمل آورید.

ویژگی‌های یک فرش ماشینی خوب چیست؟

به دلیل وجود فرش‌های درجه یک، درجه 2 و … تشخیص یک فرش ماشینی خوب بسیار سخت شده است. اما معیار‌هایی وجود دارد که به کمک آنها حداقل می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. در مقاله قصد داریم در مورد خصوصیات یک فرش ماشینی خوب و همه چیز تمام صحبت کنیم.

ویژگی‌های یک فرش ماشینی خوب چیست؟

  • نوع الیافت

رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی استفاده از نخ‌های هیت ست شده در بافت فرش‌ها بسیار بیشتر شده است. این نوع نخ به دلیل روند تولیدی که طی می‌کنند میزان پرز کمتری دارند. بهترین نوع نخ هیت شده، اکریلیک هیت شده است.

نوع الیاف فرش

این نخ‌ها دارای ویژگی‌های چون مقاومت در برابر گرما، سرما، گرد و غبار، نور خورشید و رطوبت دارند. لازم به ذکر است که نوع نخ به کار رفته در تمامی فرش‌های فرش بهشتی اکریلیک هیت شده است.

  • نوع دستگاه بافت

در گذشته دستگاه‌های بافندگی فقط قادر به بافت فرش‌هایی با تراکم پایین بودند اما به مرور با پیشرفت ماشین‌های بافندگی فرش‌های با تراکم بالا نیز بافته می‌شوند.

نوع دستگاه بافت

  •  شانه و تراکم

شانه: در واقع همان تعداد ریشه در یک متر عرض فرش ماشینی است.

تراکم: تراکم مربوط به فشردگی الیاف فرش است. هرچقدر تراکم فرش بیشتر باشد؛ کیفیت و دوام آن نیز بیشتر خواهد بود.

بنابراین هرچقدر که شانه و تراکم فرش بیشتر باشد؛ کیفیت آن نیز بیشتر خواهد بود. شانه و تراکم بالا بر روی زیبایی و ظرافت طرح و نقش فرش نیز تاثیر گذار است؛ بنابراین اگر دقت کرده باشید می‌بینید که فرش‌ ماشینی 1200 شانه به بالا زیبایی و درخشش بیشتری نسبت به فرش‌های با تراکم کمتر دارند. این فرش‌ها جز فرش‌های لوکس به حساب می‌آیند، دارای 8 پالت رنگی و با مرغوب‌ترین الیاف بافته شده‌اند.

تراکم و شانه بالا

برای مشاهده فرش‌های 700 شانه فرش بهشتی ‌می‌توانید از کلکسیون پارمیس دیدن کنید.

  • فرش‌های شناسنامه دار

فرش‌هایی را انتخاب کنید که حتما در پشت آنها لیبل و مشخصات فرش چسبانده شده باشد تا بتوانید با دید باز و مطمئن انتخاب نمایید.

  • میزان پرزدهی فرش

باید این نکته را بدانید که بیشتر فرش‌های ماشینی در ابتدای پرز زیادی دارند و این موضوع اصلا نگران کننده نیست. اما با به مروز میزان پرز فرش باید کاهش یابد. درواقع فرش ماشینی مرغوب است که کم کم از میزان پرز آن کاسته شود در غیر این صورت، الیاف به کار رفته در آن نامرغوب است، همچنین در زمان خرید فرش می‌توانید با دست کشیدن روی فرش میزان پرزدهی آن را بررسی نمایید.

بررسی میزان پرزدهی فرش

اگر می‌خواهید راهکارهای از بین بردن پرز فرش را بدانید، این مقاله را مطالعه نمایید.

با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید یک فرش ماشینی باکیفیت را انتخاب نمایید که حتی با وجود گذشت چند سال، از خرید خود خشنود باشید.

نظرات شما

    02141173

    نیاز به مشاوره دارید؟