مهم‌ترین نکات ست کردن فرش با مبلمان

دسته بندی: مقالات
تعداد نظرات : 0

ست کردن فرش با مبلمان و انتخاب رنگ مبل و فرش مهم‌ترین بخش دکوراسیون داخلی است؛ به همین دلیل برای انتخاب این دو باید نهایت وسواس را به خرج دهید تا نمایی بی‌نظیر را در منزل خود ایجاد کنید.

ست کردن فرش با مبلمان با فرش بهشتی

در دکوراسیون داخلی مهم‌ترین چیزی که باید با رنگ فرشتان هارمونی داشته باشد، رنگ مبل است. برای داشتن ترکیب رنگ‌های جذاب در چیدمان منزل بهتر است، نکاتی را رعایت کنید. در این مقاله می‌خواهیم پنج نکته مهم درباره ست کردن فرش با مبلمان را برایتان شرح دهیم.

5 نکته ست کردن فرش با مبلمان

1.فرش و مبل یک رنگ بخرید

اگر تمایل به ساده بودن فضا و سبک مینیمال دارید بهتر است فرش و مبل خود را یک رنگ بخرید. به عنوان مثال: برای ست کردن فرش با مبل طوسی رنگ مبلتان را با همان رنگ و اندکی اختلاف در تیرگی در نظر بگیرید و با دیگر اجزای دکور مثل مجسمه یا آباژور از طریق رنگ های متضاد تنوع ایجاد کنید.

البته باید این نکته را در نظر گرفت که طوسی، رنگی خنثی و دارای سه طیف طوسی روشن، طوسی تیره و طوسی دودی است. رنگ‌های خنثی با بیشتر رنگ‌ها همخوانی دارند، در نتیجه سازگاری بیشتری هم دارند.

فرش و مبل یک رنگ بخرید

کدام رنگ فرش را با مبل طوسی ست کنیم؟

رنگ کرم:

یکی از انتخاب‌های مناسب برای ست کردن مبل طوسی با فرش، رنگ کرم است. رنگ کرم به دلیل حال و هوای گرمی که دارد، فضای سرد رنگ طوسی را تعدیل می‌کند. با ترکیب این دو رنگ باهم فضای داخلی خانه روشن‌تر به نظر می‌رسد. برای ست کردن فرش کرم با مبل طوسی می‌توانید از هر دو طرح ساده و شلوغ انتخاب کنید.

ست مبل طوسی با فرش کرم

یکی از مزیت‌هایی که فرش کرم ساده دارد این است که منزلتان را بزرگ‌تر و خلوت‌تر نشان می‌دهد. اما اگر تمایل دارید که کمی انرژی به رنگ‌بندی دکوراسیونتان تزریق کنید، بهتر است از فرش کرم طرح‌ دار برای ست کردن با مبل طوسی استفاده کنید.

رنگ سفید:

رنگ سفید با تمامی رنگ‌ها ست می‌شود، این رنگ با مبل طوسی ترکیب بسیار دلنشینی را به وجود می‌آورد. شما می‌توانید مبل طوسی را با فرش ساده و طرح‌دار سفید ست کنید. تنها ایراد فرش سفید، زود کثیف شدن آن است. به طور کلی رنگ‌های روشن در فرش‌ها مانند سفید،کرم و یا لیمویی با مبل طوسی روشن بیشتر ست می‌شوند، بنابراین اگر مبلتان طوسی تیره اس با رنگ‌های دیگری باید ست کنید.

رنگ سرمه‌ای:

ست کردن فرش سرمه‌ای با مبل طوسی نمایی لوکس و مجلل را به وجود می‌آورد. برای جذاب‌تر شدن این ترکیب بهتر است یکی از دیوار‌ها به رنگ طوسی و یا ترکیبی از طوسی و سرمه‌ای شود.

ست کردن مبل طوسی با فرش سرمه‌ای

جهت راهنمای انتخاب سایز فرش برای قسمت‌های مختلف منزل می‌توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

2.ست کردن فرش و مبل با رنگ‌های متضاد

ترکیب رنگ های متضاد همیشه جذاب و خیره کننده است. تنها کافیست بدانیم کدام رنگ ها در کنار هم جذابیت بیشتری ایجاد می‌کنند. در مبحث رنگ شناسی، هر رنگ دارای مفهوم خاصی است. به عنوان مثال: رنگ کرم در دکوراسیون برای بیان انرژی، نشاط و شادی استفاده می‌شود و یا رنگ‌های دیگر مانند قهوه ای، طوسی، سفید،سیاه و …. به عنوان رنگ‌های خنثی شناخته و معمولا با بیشتر رنگ‌ها ست می‌شوند.

انتخاب رنگ مبل و فرش با رنگ متضاد

ست فرش با مبل‌های کرم رنگ

برای مبل‌های کرم رنگ استفاده از کوسن‌های نارنجی به همراه فرش نارنجی بسیار زیباست. اگر فرش طوسی دارید بهتر است از مبلمان سرخابی یا صورتی استفاده کنید چرا که ترکیب این دو رنگ کنار هم زیبایی خاصی به فضایتان می‌بخشد.

رنگ کالباسی یکی از رنگ‌های محبوب در دکوراسیون داخلی است. ترکیب رنک کالباسی با طیف خاکستری باعث ایجاد آرامش و تعادل می‌شود، برای انتخاب رنگ فرش مناسب با مبل کالباسی بهتر است از طیف‌های رنگ خاکستری استفاده کنید.

ست کردن مبل کالباسی با فرش خاکستری

ست کردن مبل نسکافه‌ای با فرش

رنگ نسکافه‌ای یکی از رنگ‌های پرطرفدار در انتخاب مبلمان است. برای ست کردن مبل نسکافه‌ای با فرش، اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید مدل مبلمانتان است. به عنوان مثال اگر مبلمانتان راحتی یا کاناپه‌اس بهتر است فرشی مدرن و ساده انتخاب کنید. معمولا با مبل نسکافه‌ای فرش‌های ساده با ترکیب رنگی تیره‌تر از مبل همخوانی دارند، همچنین اگر بخواهید از رنگ‌های متضاد استفاده کنید، بهتر است رنگ فرش را با رنگ کوسن‌ها ست کنید.

مبل نسکافه‌ای را با فرش چه رنگی ست کنیم؟

 

از رنگ سبز غافل نشوید

رنگ سبز سرشار از انرژی و عشق است. استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی زیبایی منزل و یا محل کارتان را دوچندان می‌کند. ترکیب این رنگ در کنار رنگ‌های زرد جذابیت ظاهری زیبایی را ایجاد می‌کند.

بنابراین اگر می‌خواهید از تکنیک رنگ‌های متضاد استفاده کنید، برای ست کردن مبل زرد از فرش زرد رنگ استفاده کنید. البته مبل سبز با رنگ‌های دیگر هم ست می‌شود و این بستگی به میزان علاقمندی شما دارد.

انتخاب رنگ فرش و مبل متضاد-مبل سبز

ست فرش با مبل فیروزه‌ای

ترکیب فرش‌های رنگ روشن با مبلمان فیروزه‌ای نمایی شیک و زیبا را به وجود می‌آورد. برای ست کردن فرش با مبلمان فیروزه‌ای، فرش‌های رنگ روشن مانند کرم، آبی روشن توصیه می‌شود. در صورت نداشتن تمایل به استفاده از فرش‌های رنگ روشن می‌توانید مبل فیروزه‌ای خود را با فرش سورمه‌ای با طرح ساده ست کنید.

ست مبل فیروزه‌ای با فرش خاکستری

3. فرش‌های چند رنگ بخرید

اگر برای تغییر در دکوراسیون خود می‌خواهید ابتدا فرش بخرید، بهتر است فرش‌های چند رنگ بخرید، زیرا از تعداد متنوعی رنگ در الیاف آنها استفاده شده است؛ بنابراین می‌توانید مبلمانتان را با یکی از رنگ‌های موجود در آن ست کنید، فرش‌های چند رنگ با هر مبلی به راحتی ست می‌شوند و خیال شما از جهت انتخاب رنگ مبل راحت می‌گردد.

ست کردن فرش‌های چند رنگ با مبل

4. سبک و نوع مبلمان خود را با فرش‌هایتان هماهنگ کنید

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید فرش و ست کردن آن با مبل باید مد نظر قرار دهید؛ هماهنگ بودن سبک و مدل مبل با فرش است. برای انواع مدل‌های مبل مانند سلطنتی و رسمی و یا کاناپه‌های دورهمی فرش‌های متفاوتی را باید انتخاب می‌کنیم.

معمولا در سبک های رسمی‌تر مانند مبل‌های سلطنتی، استیل یا کلاسیک از فرش‌هایی با طرح‌های کاملا ایرانی و سنتی‌ استفاده می‌شود، اما برای راحتی، کاناپه و مبل‌های ال مانند، فرش‌هایی با طرح‌های مدرن و مینیمال جذاب‌تر است.

انتخاب فرش مناسب با مبل سلطنتی

5. ست کردن مبل با فرش‌های پر نقش و نگار و شلوغ

اگر فرشی با طرح‌های شلوغ دارید، بهتر است، مبلمان ساده و تک رنگ متناسب با رنگ زمینه فرشتان انتخاب کنید تا فرش و مبلمانتان در کنار هم زیبا‌تر به نظر بیایند.

در صورت استفاده از دو رنگ، پارچه رو مبلی خود را ساده و کم طرح انتخاب کنید. رعایت کردن این تضاد‌ها تاثیری دوچندان در زیبایی دکوراسیونتان ایجاد خواهد کرد.

ست کردن مبل با فرش‌های پر نقش و نگار و شلوغ

به طرح و نوع بافت پارچه مبلتان توجه کنید

برای ست کردن فرش با مبل به نوع بافت و طرح پارچه مبلتان توجه کنید. به عنوان مثال: اگر مبلی ساده دارید، از فرش یا موکت ساده استفاده کنید و یا اگر طرفدار طرح‌های نیمه شلوغ در دکوراسیون هستید، با مبلمان ساده، فرش شلوغ و پرنقش انتخاب کنید.

در دکوراسیون مدرن امکان انتخاب فرش و مبلمان با ترکیب‌های رنگی متفاوت یا یک شکل وجود دارد؛ بنابراین محدودیتی برای دلنشین کردن خانه ندارید. به یاد داشته باشید؛ تمام این نکات تنها برای کمک به شما جهت انتخابی مناسب‌تر ارائه شده اند و رعایت آنها الزامی نیست. نظر و سلیقه شما بهترین و مناسب ترین گزینه برای گرمی بخشیدن به زندگیتان است. کارشناسان فرش بهشتی نیز در شعب یا صفحه اینستاگرام، آماده ارائه راهنمایی به شما برای عملی کردن دکوراسیون مورد نظرتان هستند.

نکته پایانی 

بهتر است اندازه فرش و مبلمانتان را متناسب با فضای خانه تنظیم کنید. اگر منزلی کوچک دارید از خریدن مبلمان بزرگ و یا فرش‌هایی با طرح‌های شلوغ خودداری کنید چرا که فضا را کوچکتر نشان می‌دهد؛ در مجموع بهتر است قبل از خرید فرش و مبل ابعاد و نحوه چیدمان آن را در نظر بگیرید.

مجموعه فرش بهشتی برندی محبوب و معتبر در حوزه فرش ماشینی و دستباف است. این مجموعه با تکیه بر دانش طراحان و کارشناسان زبده، توانسته است فرش‌هایی بی‌نظیر با طرح‌‌هایی درخشان روانه بازار کند.

برای خرید آسان فرش، مجموعه کاملی از طرح و نقش‌های فرش‌های ماشینی را می‌توانید در فروشگاه آنلاین ببیند و با اطمینان خرید کنید.

نظرات شما

    02141173

    نیاز به مشاوره دارید؟